Mazda3’ün Bilgi-eğlence Kadranı, Mazda Ne Söylerse Söylesin Dikkat Dağıtıyor


Mazda3'ün Bilgi-eğlence Kadranı, Mazda'nın Ne Söylediği Önemli Değil başlıklı makalenin resmi

Fotoğraf: Adem İsmail

Dikkati dağılmış araba kullanmak büyük bir sorundur, özellikle modern arabaların yapabileceği tüm harika şeyler. Dokunmatik ekranlar ve kapasitif tuşlar aracılığıyla tamamen dijital kontroller çözüm değil, çünkü gözümüzü yolda tutmamız gerekiyor ve fiziksel geri bildirim bunu yapmamıza yardımcı oluyor. Öte yandan, eski moda düğmeler, modern bilgi-eğlence sistemlerinin karmaşıklığını yönlendirmek için yeterli değil. Bir karışım gereklidir ve her otomobil üreticisi, uygun dengenin nerede olduğuna dair kendi düşünce okuluna sahiptir. Mazda’nınki yanlış.

Geçenlerde bir hafta boyunca her gün Mazda3 Turbo kullanma ayrıcalığına sahip oldum. Yaklaşan bir incelemede genişleteceğim güzel bir deneyimdi. Dezavantajlardan biri – ki bunu bildiğimi biliyordum – bilgi-eğlence sistemi arayüzüydü. Vites kolu ve orta konsol arasına yerleştirilmiş bir kadran.

Bu 3 Hatch’ten önce kullandığım en son Mazda 2021 Miata RF. O roadster’ın da bir kadranı vardı, ama ayrıca dokunmatik ekran vardı. Ekran, yalnızca araç hareket halinde değilken dokunmaya tepki veriyordu; diğer tüm zamanlarda düğmeyi kullanmak zorundaydınız. Bu 3’ten de aynısını bekliyordum, ama aslında daha da kötü – panel hiç dokunmaya duyarlı değil, bu yüzden gerçekten elde ettiğiniz tek şey döner.

Mazda3'ün Bilgi-eğlence Kadranı, Mazda'nın Ne Söylediği Önemli Değil başlıklı makalenin resmi

Fotoğraf: Adem İsmail

Bu, Mazda’nın kendi UI’si için bir ter değildir, çünkü yalnızca tekerleği sola veya sağa iterek arasında geçiş yapabileceğiniz dikey olarak kayan listelerden oluşur. Bu durumlarda, kadran harika çalışıyor. Ancak, CarPlay’i kullanmayı seviyorsanız veya Android Oto – ve kim yapmaz – her şey dağılır.

Mazda’nın bu arayüz tasarımının mantığı şudur: tahmin edilebilir. Ön sıra boyunca ve bir ekrana ulaşmak için sağ elinizi direksiyon simidinden kaldırırsanız, hala direksiyonu tutan sol elinize istem dışı bir kuvvet uygulamamak neredeyse imkansızdır. Ayrıca gözlerinizi yoldan ve ekrana kaydırmanız gerekir. Bu her zaman kaçınılmazdır, ancak en azından Mazda’nın yoluna ulaşmak zorunda kalmazsınız. Bir elinizi rastgele bir kadrana koymak ve odağınızı ekrandan gösterge panosuna ve arkaya hızlıca kaydırmak – gözler bu tür şeylerde iyidir – başka yere bakmak zorunda kalmadan daha rahat ve vücudunuzu aynı anda hareket ettirin. Anladım.

Sorun şu ki, bu düşünceden yararlanan tek kullanıcı deneyimi Mazda’nınki, çünkü Mazda’nınki açıkça bunun için tasarlandı. Açıkça dokunulması gereken CarPlay gibi bir şeyde gezinmek için bir kadran kullanmak sadece can sıkıcı veya rahatsız edici değil, aynı zamanda güvenli değil.

Mazda3'ün Bilgi-eğlence Kadranı, Mazda'nın Ne Söylediği Önemli Değil başlıklı makalenin resmi

Fotoğraf: Adem İsmail

Dokunma için yapılmış yazılımların her şeyi listelerde düzenlemesi gerekmez. CarPlay’in ana ekranında bir ızgara içinde düzenlenmiş uygulama simgeleri bulunur; ayrıca son uygulamalarda solda kalıcı bir dikey kenar çubuğu vardır. Listeler yalnızca anlamlı oldukları yerde kullanılır, diyelim Spotify gibi bir müzik çalarda.

Mazda3’ün direksiyonunun başındayken bir noktada Apple Music dinliyordum ve listenin en üstünden aşağıya yakın öğelerden birine kaydırmam gerekiyordu. Listenin yarısında yatay olarak son zamanlarda çalınan albümlerin düzenlenmiş barı, beş veya altı tanesi gibi. Mazda, panele dokunmama izin verseydi, o kırılmayı hızlıca geçebilir, aradığımı bulabilir ve iki saniye içinde dokunabilirdim. Ancak kadran, bu albümleri tek tek taramam gerektiği anlamına geliyordu, bu da tüm süreci çok daha uzun sürmesine neden oluyordu.

Bu tür menüler, bir kadranla veya parmaktan başka bir şeyle gezinmek için çok sinir bozucu.

Bu tür menüler, bir kadranla veya parmaktan başka bir şeyle gezinmek için çok sinir bozucu.
resim: Elma

Başka bir durumda Siri’yi çağırdım ve yaptığımız her türlü alışverişi iptal etmek istedim. CarPlay’in her ekranın sol üst köşesine yerleştirdiği bir ekran üzerinde İptal veya Geri düğmesi vardır. Dokunmak kolaydır çünkü her zaman aynı yerdedir. Bu durumda elbette bunu yapamadım, bu yüzden arabanın kadranın yanında bulunan fiziksel Geri düğmesine bastım. Ancak CarPlay bunu tanımadı ve ekranın köşesindeki bir öğeyi nasıl vurgulayacağımı bulmaya çalışmak için bir düğmeyi 10 saniye döndürmek istemedim, bu yüzden Siri pes edene kadar bekledim.

Bunlar sadece iki örnek. Elbette, yeterince zamanla, tüm arabalarımızda olduğu gibi bu rahatsızlıklara alışacaktım. Bu, bir kadranın bu işler için yanlış bir araç olduğu gerçeğini değiştirmez. Mazda, CarPlay’den sorumlu olmasa da, Apple’ın platformuyla iyi oynaması gerekiyor. CarPlay’in kullanımı, arabada bulunan yazılım kadar kolay olmalı, çünkü müşteriler onu aynı şekilde kullanacak.

Mazda3'ün Bilgi-eğlence Kadranı, Mazda'nın Ne Söylediği Önemli Değil başlıklı makalenin resmi

Fotoğraf: Adem İsmail

Cehennem, iyi tasarlanmış bir dokunmatik yüzey alırdım, Acura’nınki gibi, Mazda’nın sistemi üzerinden. Ve “dokunmatik yüzey” Jalopnik Slack’te tehlikeli bir kelimedir – bilmeliyim çünkü bu görüşü paylaştığımda meslektaşlarım bunu “korkunç” ve “dünya düz seviyede” olarak nitelendirdi. Bir ped tercih ederdim, çünkü dokunmatik ekran gibi, herhangi bir ekran öğesini parmağımla doğrudan belirlememe izin verirdi, tek soyutlama katmanı ekrana doğrudan dokunmamamdı. Ama aynı zamanda ulaşmak zorunda kalmazdım. Her iki dünyanın da en iyisi olurdu.

Bu, herkese uyan tek bir çözümü olmayan bir sorun ve bunu biliyorum. Beynimiz biraz farklı çalışır ve her sürücü aynı arayüzü sezgisel olarak bulamaz. Aslında, burada fazlalık muhtemelen en iyi yaklaşımdır; Ne de olsa bugünlerde dokunmatik ekran yapmak gerçekten ucuz. Hepimiz bu deneyimleri tercihlerimize göre karşılama yeteneğine sahip olmalıyız. Keşke otomobil üreticileri, gözlerimi yoldan çekmek zorunda kalan ben olduğumda, benimkinin güvensiz olduğunu söylemeyi bıraksalar.


Kaynak : https://jalopnik.com/the-mazda3s-infotainment-dial-is-distracting-no-matter-1848923705

Yorum yapın