Sonunda ‘Hayatta Kalmaya’ Yönelik F1 Pazarlama Baskısı


Liberty Media, Formula 1’i satın aldığında spor düşüşteydi. Taraftar etkileşimi, Bernie Ecclestone yönetimindeki eski liderliğin para kazanma dürtülerine uzun süre arka planda kalmıştı – ve Liberty’nin yatırımı işe yarayacaksa, hayranları hızla cezbetmesi gerekiyordu. Sonunda Netflix belgesellerine yol açan yıllarca süren pazarlama hamlesine girin Hayatta Kalmak için Sür.

Geçenlerde, Liberty Media’nın satın alınmasından ve sporda yapılan müteakip değişikliklerden sonra F1 hakkında birkaç rapor hazırlayan bir pazarlama şirketi olan WARC’ın bazı belgelerine bakma şansım oldu. Birlikte okunduğunda, her biri F1’in yenilenen bir küresel ilgiye yükselmesini sağlayan stratejik pazarlama planlarının büyüleyici bir resmini çiziyor.

Bu belgelerde Liberty Media’nın 2010’ların başındaki F1’de bir şeylerin eksik olduğunu bildiğinin kanıtı var ve şirket onlara medya, sosyal medya ve taraftar etkileşim stratejisi hakkında tavsiyelerde bulunacak ajanslar tutuyor.

“Formula 1: Hızlı Hikayeler Sezonu” başlıklı bir makale, “F1 hikayelerle ve içerik için ağlayan bir veri tabanıyla dolu” iddiasında bulundu. “Acımasız teknik yenilik, sürücüler, takımlar, arka oda politikaları ve her pistin benzersiz karakteri verimli bir zemindi. Amaç, seyirciyi birden fazla anlatıya bağlamak ve her yarışı harika, gelişen bir dramanın son bölümü olarak ele almaktı.”

Tek bir sorun vardı: Hayranlar bunun farkında değildi.

Başka bir makale, “Formula 1: En Büyük Yarış Gösterisini Serbest Bırakmak”, taraftarların kendilerini F1’e çeken şeyin “hız” olduğunu defalarca iddia ettiklerini, ancak gerçek dünyadaki kanıtların bunun doğru olmadığını sürekli olarak kanıtladığını belirtti. Ne de olsa F1 makinelerinin bu modern çağı, muazzam, rekor kıran hızlardan biridir. Ama hayranların aslında istediği şeyin şu olduğu ortaya çıktı. yarışma.

Rekabet, doğası gereği hızdan farklıdır, çünkü rekabet, yarışa kesinlikle insani bir unsur getirir. Hız soğuk ve kliniktir, tek başına elde edilebilecek bir şeydir. Diğer yandan rekabet, sürücüleri ve takımları her seviyede karşı karşıya getirir ve spordaki kilit oyunculara önemli bir vurgu yapar. Ne de olsa tutkuları ortaya çıkaran, konuşulacak noktaları yükselten ve hayran etkileşiminin ayrılmaz bir parçası olan hikayeler yaratan rekabetlerdir.

2010’ların ortasından sonuna kadar F1 ile ilgili en büyük sorun, bunun takımlar arası rekabet değil, Mercedes hakimiyeti dönemi olmasıydı. Sonuç olarak, pistteki eylem sadece kendisi için konuşamadı. İşin pazarlama tarafında bir yardım eline ihtiyacı vardı.

Bu WARC raporlarının odaklandığı şey budur. Daha 2017’de Liberty Media, F1’i çevreleyen popüler anlatıları yeniden yazmak için birçok farklı hamleye başladı. Uzun zamandır hayranlar, her yarışta hem yerel hem de uluslararası büyük miktarda yutturmaca yaratmak için değil, aynı zamanda hayranları dikkatle küratörlüğünde hikaye anlatımı ve diğer markalarla aktivasyonlarla meşgul etmek için tasarlanan “Engineered Insanity” pazarlama kampanyasını hatırlayabilir. 2021 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’sinde F1 ile NBA geçişini hatırlıyor musunuz? Bu, markalar arası aktivasyonun bir parçasıydı.

F1’in ne olduğunu bilmeseler bile yerel izleyicilerin şehirde bir F1 yarışı olduğunu bilmelerini sağlamak oldu, nispeten kolay bir başarıydı. F1 dramasında eski hayranları ve ilginç yeni hayranları yeniden bir araya getirmek biraz daha zordu. “Formula 1: A Season of Stories at Speed”, Liberty media’nın sosyal medya ve e-posta kampanyalarında başarıya ulaştığını bildirdi, ancak tam olarak yeni kitlelere ulaşmıyordu. Sonuçta, dizinin tweet’lerini veya e-postalarını görmek için F1’e zaten ilgi duymanız gerekiyordu.

Netflix’e girin.

Sam Peña-Taylor’ın “Formula 1 Netflix aracılığıyla nasıl yeni izleyiciler buluyor” başlıklı makalesinde yazdığı gibi, Netflix her türden farklı insana uluslararası dağıtımı garanti etti. Evet, uzun zamandır F1 hayranları şovu izleyecekti, ancak F1 izlemeyen ancak diğer sporlar, realite TV veya belgesellerle ilgilenen insanların algoritmalarına da girecekti. Ve yaygın çıkış günü başarısı ile, uygulamanın trend şovlar listesinde de ortaya çıkması muhtemeldir.

Söz konusu makale Eylül 2019’da yayınlanmış olup, bu şu anlama gelmektedir: Hayatta Kalmak için Sür henüz nispeten yeniydi. Netflix, istatistikler ve ayrıntılar konusunda ketumdur, ancak dizinin, tıkınırcasına metriğin ilk yüzde 10’unda yer aldığına dikkat çekmiştir; bu, gösteriyi izleyen kişilerin her şeyi çok hızlı bir şekilde izleme eğiliminde olduğu anlamına gelir.

Yine de strateji F1 tarafında işe yaradı. COVID-19 karantinaları, Netflix kullanımında ani bir artışa neden oldu ve bu da daha fazla insanın şuna benzer bir şeyi izlemek için daha fazla zamanı olduğu anlamına geliyordu. Hayatta Kalmak için Sür.

Ancak bunu yaptıklarında, F1’in taraftarlar için daha kapsamlı bir deneyim geliştirme çabaları meyvesini verdi. Amerika’daki F1 hayranları, ESPN veya F1TV aracılığıyla canlı yarış yayınlarına kolayca erişebiliyordu ve F1’in sosyal medyadaki varlığı, en son haberleri veya yarış verilerini almak isteyen herkes için uygundu. F1, izleyicileri çekmek için bir yarış izleme deneyimini yeniden yapılandırdı. Bölüm eyleminbir ürünün tüketicisi değil.

Belki de dizi için en önemlisi, sporun hayranları daha değerli hale geldi çünkü daha ilgili hale geldiler ve sonuç olarak daha sadık oldular.

2020’nin sonunda yayınlanan “Formula 1: Hayranları Formula 1’in kalbine koymak” şu verileri veriyor: F1 2017’de pazarlama hamlesini başlattıktan sonra, spor, kontrol grubuna karşı satışlarda yüzde 209’luk bir artış gördü. o sosyal medya baskısından önce sporu izleyenler. Bu hayranlar, kontrol grubundan da 6 milyon pound daha değerliydi – ya da Amerika’da yaklaşık 7,5 milyon dolar – çünkü bu hayranların F1 içeriğiyle etkileşime girmek ve satın almak için daha fazla zaman harcaması daha olasıydı. Bu, F1 ve Liberty Media’nın sadece hedeflerine ulaşmakla kalmayıp onları aştığı ve iki katına çıkardığı anlamına geliyordu.

Özellikle büyüleyici olan şey, bu verilerin 2021 sezonuna bile girmemiş olması. ayrıca özellikle Amerika gibi imrenilen pazarlarda rekor büyüme kaydetti.

Liberty Media’nın hedefi – hayranları çekmek için daha fazla hikaye ağırlıklı içerik yaratmak – doğal olarak şöyle bir gösteriye yol açardı: Hayatta Kalmak için Sürancak hem belgesellerin hem de F1’in devam eden başarısı, Liberty Media’nın ilgi çekici hikaye anlatımı yaratma konusundaki kapsamlı çabalarının bir sonucu olarak geldi. her yerde, sosyal medyadan kişisel reklamlara.

Olmadan DTS, F1’in şu anda gördüğü popülerlik düzeyine ulaşacağını hayal etmek zor. Ancak F1’in reklamlarının geri kalanına yatırdığı diğer tüm çabalar olmadan, DTS bu kadar büyük bir hit olurdu – ve bu, diğerlerinin yeniden yaratma girişimlerinin büyük bir nedenidir. DTShayran kitlesi büyümesinde büyük bir artış görmek için -type gösterisi gibi diğer yarış serileri için başarısız oldu formül E. Sır asla sadece değildi Hayatta Kalmak için Sür; yerine, Hayatta Kalmak için Sür Onu bulan hayranları karşılamaya hazır, sağlam bir şekilde inşa edilmiş bir piramidin zirvesiydi.


Kaynak : https://jalopnik.com/the-years-long-marketing-push-that-finally-led-to-formu-1848861871

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir